Droomwens-van-Piet-de-Graaff.reismee.nl

Dag 13 Warmwaterbronnen van Tsenkher.

Dag 13 Warmwaterbronnen van Tsenkher.

Na een relatief goede nachtrust, zonder geblaf, maken wij ons op voor het vertrek naar onze nieuwe bestemming. Mischka vroeg ons of wij wat later wilden vertrekken, tot na de lunch, zodat zijn vrouw een stuk mee kan rijden richting de stad. Gezien de lange rit die ons nog te wachten stond hebben wij vriendelijk de lunch afgewezen. Na een uitgebreid afscheid en nog wat foto's zijn wij op tijd vertrokken.

Direct na vertrek zien we dan eindelijk een adelaar van dichtbij. Mischka vertelt ons dat het een getrainde adelaar voor de wolvenjacht is, die weer is vrijgelaten in de natuur. Vandaar dat zij niet mensenschuw is. Het is echt een majestues beest en zien wel in deze vogel een klein soort wolf kan doden.

Na een paar uur arriveren wij bij een klein stadje en iemand afgezet die wij onderweg hebben meegenomen, die in 'the midle of nowhere' stond te liften. Wij doen een paar boodschappen voor het laatste deel van de reis en lunchen in een onogelijk restaurantje. Voor een schamelijk € 6 eten wij onze buikjes rond.

Aan het eind van de middag zijn we bij de heetwaterbronnen. De vergelijking met Spa gaat helemaal mank. Het ziet er redelijk verpaupert uit en straalt absoluut geen luxe uit. De enige luxe was een warm bad, waar we nog apart voor moesten betalen ook. Wellicht zijn we te kritisch en moeten we het niet vanuit onze Westerse bril bekijken. Aangezien wij afgelopen dagen ons niet hebben kunnen douchen, genieten wij wel van het warme water.

We maken nog een avondwandeling en verbazen ons over de erbarmelijke staat van de kassen, die door de warmwaterbron verwarmd worden. Daar moet toch meer uit te halen zijn, dachten wij. Stijn besluit alleen de aangrenzende bergtop te beklimmen en de rest gaat vast terug naar de ger. Daar aangekomen constateren ze dat Stijn de sleutel van de ger heeft. Voordat Stijn helemaal boven is, zet Eimert al seinend het op een drafje om Stijn nog te waarschuwen. Plotseling ziet Eimert Stijn met een noodvaart tussen de bomen naar beneden stuiven. Zo snel hoeft ook weer niet, zei Eimert nog, maar Stijn had hem helemal niet gehoord. Hij had bovenaan wat anders gehoord, een soort gegrom en was in paniek naar beneden gerend. Later zagen we een drietal honden scharrelen onderaan de berg.

Na een westers diner en een paar spelletjes gaan wij op tijd naar bed.

Marijke

He Stijn, dat was schrikken. Ik zie het helemaal voor me. Ook het verhaal van de sleutel is echt des Graaffs
Een ezel......., helaas gaat dat voor ons niet op.

Stefano

Hahahaha lekker hoor Stijntje...dat zal je weer eens leren alleen een berg op te klimmen...you cityboy!! ;-)

Raúl

Ik begin diep respect voor jullie te krijgen, zo terug naar de natuur.....ik dacht het Piet's droomreis werd....die hield toch van rust en lekker vissen. Of bevalt de wodka beter + vers geslachte schaap + 3 ronkende zonen ?
Marco bij het afdingen in Peking echt op maximaal 20% van de prijs die ze noemen gaan zitten. Gewoon weglopen als ze niet zakken. Een mooie zonnebril kost maximaal 9 euro ! Suc6 daar

De buren van 25

Zeg, met al dat schapenvlees, zitten jullie nou in Marokko of Mongolië? En 's ochtends een Wodka, daar kan Bernhard (met een biertje in de ochtend) nog een puntje aan zuigen.
Hoe dan ook wat een prachtige verhalen over een waanzinnig avontuur. Als het goed is, zitten jullie nu in Beijing. Krijg je weer heel ander eten. Sambal bij?
We kijken erg uit naar het weerzien, a.s. donderdag al weer. Helaas aan alles komt een eind maar wat ons betreft houden we het communiceren via een weblog erin. De foto van Piet in het vliegtuig is het vaakst bekeken, Marijke dus...

Marius

Beste broer en neven,
Wat een geluk dat jullie alles tot nog toe hebben overleefd. Ik moet je zeggen broer, dat ik heel onzeker ben over het feit of ik het nu jammer moet vinden dat ik er niet bij ben of erg blij dat ik er inderdaad niet bij ben, vooral met oog op dat ranzige, gele, glibberige, snotterige eten. Bovendien zou ik, zeker weten, mijn Porto-Potti meenemen! Verder wil ik de jongens vragen om een beetje zuinig met hun vader om te gaan, want ik heb hem nog hard nodig om eenden, meerkoeten en karpers te scheppen!
Allemaal verder een heel goede reis en een behouden thuiskomst.