Droomwens-van-Piet-de-Graaff.reismee.nl

dag 8 Vrije dag op resort

Dag 8 (3 september) vrije dag op resort

Na het drukke schema van de afgelopen dagen, hadden wij allemaal behoefte aan een dagje rust. Na ontbijt op het terrein ging ieder zijn eigen gang. Stijn en Eimert besloten om te gaan golfen en Marco en Piet bleven lekker bij de tent.

De golfbaan lag ca. 3 kilometer verderop en Eimert en Stijn zijn daar lopend naar toe gegaan. Het was wel een vreemde gewaarwording om een golbaan in 'the middle of nowhere te zien'. Er was dan ook geen kip. Toen wij het terrein opkwamen kwamen uit alle hoeken en gaten Mongolen op ons af. 'Eindelijk, een klant!', zullen ze gedacht hebben. Na wat wikken en wegen hebben Stijn en Eimert besloten 9 holes te lopen ipv van de gebruikelijke 18. Voor Stijn was het ook eigenlijk de eerste keer dat hij op de grote baan mocht spelen. Achteraf blijkt dit een verstandige keuze geweest te zijn.

Wij hebben alles kunnen huren, inclusief twee caddies, die onze ballen moesten zoeken. Het waren twee Mongoolse meisjes van 20 en 24 jaar, die naast hun studie wat willen bijverdienen.

Het was een hele bijzondere ervaring. En enigszins onwerkelijk. Stijn en Eimert kwamen moeilijk op gang, en waren meer tijd kwijt met ballen zoeken dan met golfen. Dat moest ook wel, want ze hadden ieder slechts drie ballen gekregen. Na drie holes ging het al wel beter. Marco kwam hen nog opzoeken en heeft Stijn een paar nuttige tips kunnen geven. Na negen holes begon het al te schemeren en moesten zij zich haasten om op tijd voor het eten te zijn. Zowel Eimert als Stijn vonden dit toch wel een onvergetelijke belevenis om midden in een natuurpark te mogen golfen.

Bij thuiskomst waren Piet en Marco nergens te vinden. Eimert ging af op zijn intuïtie en liep regelrecht naar de 'feest-gertent'. En ja hoor, wie hoorde hij van afstand het hoogste woord voeren voor een welwillend luisterend publiek? Inderdaad: Piet! Het was er bere gezellig en onder het genot van een drankje was Piet voor de Nederlandse medebewoners zijn moppenarsenaal aan het afwerken. Ook na het avondeten hebben wij ons kostelijk vermaakt met de medebewoners.

In onze tent hebben wij met ons vieren de gezelligheid voortgezet en onder het genot van wodka en chips, afgewisseld met salvo's van slappe lach, een paar spelletjes gedaan tot in de late uurtjes.

Marijke

Wat fijn dat jullie het nog steeds zo leuk hebben.De verhalen blijven boeien!
Houd jij het wel netjes Piet?
En nu op naar het nieuwe avontuur!
Ik ben benieuwd.

Chris, Karin, Ninke & Floor

Hier zit in dan in het midden van kleurplaten, poepluiers, brullende gilserenades, honger! honger! honger! honger! momenten en de niet te vergeten vaste slaapies van de meiden jullie wereldverhalen te lezen. Nee hoor ben helemaal niet jaloers, HELEMAAL NIET! ;o)

Wat fantastisch te lezen dat alles op rails loopt. Golfen te midden van het mooie natuurgeweld, nee hoor wij zijn geen yuppen.

Moppen tappen de "feest-gertent", bier drinken en dat met goed gezelschap..... wat zoekt een man nog meer?

Nou ik wens jullie allen een fantastische volgende ervaring en blijf schrijven want het is heerlijk om te lezen! Zo reizen we elke dag weer een paar kilometer met jullie mee.

Mega zoen van de drie meiden! Groetjes Chris.

Inge, Joop en de jongens

Prachtige verhalen en avonturen! Ga zo door en houd wat achter om thuis te vertellen. Jullie zitten pas in het tweede land van de reis. Wij zijn benieuwd wat er nog volgt. Met Marijke gaat het goed, er staan regelmatig andere auto's voor de deur. Op naar het volgende verslag.

Elly & Diny

Ja, dat klopt. Steeds andere auto's. Maar verder is het stil aan de overkant.......
Geen complete inboedels die in en uitgeladen worden!!
Geweldig om jullie avonturen zo mee te mogen beleven. We stellen ons beeld van Piet enigszins bij, hoewel als tortelduif!!
Mannen volop genieten en veel plezier.
Groet Elly & Diny

Anne

Wat een leuke verhalen. Nu jullie de trein uit zijn, wordt het pas echt gezellig. Alles er op en er aan. Drankje, hapje, moppen, prachtige natuur, super chauffeur en mooie meisjes. De verleidingen zijn nog lang niet allemaal gepasseerd. Ik waarschuw jullie alvast voor Beijing. In alle 4 of 5 sterren hotels vraagt bij de entree een hele stoet lieftallige glimlachende meisje: "You want masage?" (sex)Ze vragen het ook als je samen met je vrouw bent. Ook kapsalons zijn vaak verkapte bordelen. Een gewaarschuwd man telt voor twee. (die meiden blij). Ik ga jullie nu toch wel een beetje missen, maar geniet heel erg van jullie verhalen. Hartstikke leuk. Liefs van Anne.

Simon & Corrie

Beste Allemaal,

Schitterende verslagen, we genieten met jullie mee.
Ben toevallig "de gebroeders Karamazow"aan het
lezen en steeds moet ik daarbij aan jullie denken.
We kijken alweer uit naar de volgende belevenissen.
Hele fijne verdere reis.

Anne

Het moet natuurlijk de echte "massage" wat slordig van mij.

Jan en Tineke

We genieten van jullie verhalen. Hadden niet verwacht elke dag post van jullie te krijgen. Lezen met veel plezier jullie belevenissen. Moeten jullie soms reclame maken voor het reisbureau? We hadden nooit aan zo,n reis gedacht, maar nu....Kunnen niet goed opmaken wie er schrijft, dachten dat het Eimert was of doen jullie het bij toerbeurt?
Veel groeten!!

hein en marjon

We zien Piet al staan in de feesttent hoor. En Piet Marijke wordt aan alle kanten "in de gaten gehouden" hoor en ik weet niet of je het al gehoord had maar de laatste werkzaamheden door de firma Hendriksen uit Putten zijn verricht. Stond alleen zonder enig voorbericht op maandag om 08.00 uur op de stoep. Maar goed communicatie blijft een aandachts punt voor de man!! Heel veel plezier verder

Groetjes van ons

henny grave

beste buurmannen,
erg leuk om jullie schrijfsels te volgen. dat doen we met veel plezier. natuurlijk weten we dat we alle gemelde heldendaden, scherpzinnigheden, sportieve gaven, spitsvondigheden en communicatieve vermogens met de nodige zakken zout moeten beoordelen, maar we zijn er vrolijk druk mee. Ook controleren we natuurlijk één en ander, bijvoorbeeld het Baikalmeer: is dat nu 1800 of 1630 meter diep en heeft een 30 millioen jaar oud meer van 600 x 40 km een wateroppervlak van 35000 m2? nou ja. Kunnen jullie niet 1 van die 200 endemische planten- of dierensoorten meenemen voor op het Vogeleiland? Daar hebben ze voorgaande nacht gebruik gemaakt van de afwezigheid van Wim Frank (die zit in Barcelona en Valencia) en hebben 3 volwassen Brahma's en 19 kuikens weggehaald en die moeten we natuurlijk wel weer aanvullen al is het maar met een plantje uit het meer.

Eimert Engeland

Jongens, ik wilde nog even terug komen op die re-incarnatie van Piet. Vraag hem eens of hij terug will komen als een fazant, in Engeland, op een muur van een tuin - nee, ik denk het niet! En dan die mongoolse meisjes (van 20/24 jaar) jullie ballen opzoeken - je zit nog niet in Beijing hoor! Maar, het blijft een prachtig verhaal - iemand heeft jullie al eerder gevraagd; wie schrijft dat?

cor en janneke

we genieten van jullie belevenissen. Het wordt allemaal zo vlot en leesbaar gebracht, dat je je inderdaad helemaal kunt inleven. Alleen de beelden ontbreken nog. Het klinkt wel alsof het meer een reis voor mannen is!
Veel plezier!

Marius en Hannie.

Beste broer en neven,
Waar zitten jullie nou toch ergens? Zeker op een plaats waar geen satellietverbinding is, ergens in de Siberisch toendra's? Al 3 dagen geen bericht. Je maakt wel heel byzondere dingen mee, hoor, maar naar ik begrijp wel andere dan je verwacht had. Heb je nou al een keer gedouched of is die niet aanwezig in de trein.
Met ons gaat het goed, met de auto niet, die is waarschijnlijk total loss. Hartelijke groet van ons beiden.

Saskia, Nina en Raffaello

Mannen,

Erg leuk zo'n rieslog. We worden helemaal jaloers, wat een fantastisch avontuur. Geniet ervan.... wij zijn er benieuwd naar de foto's.

Groeten en nog veel mooie avonturen toegewenst,

Saskia, Nina en Raffaello

Lieve mannen,
Wat is het stil!!! Ik wil zo graag weer een verhaal over zoek geraakte golfballen of een gevonden simkaart of over een vrolijke Piet in de ger(tent) of over de toer met een landrover door de steppen van Mongolie. En desnoods over eventuele wandaden of, wat meer onwaarschijnlijk, goede daden van mijn schoonzoon als het maar spectaculair is. Ik hoop dat het voor jullie prachtig is. Op naar China. We horen het wel.
Liefs en groetjes van Anne.