Droomwens-van-Piet-de-Graaff.reismee.nl

Droomwens van Piet !

Hoe het allemaal begon

Ieder mens heeft wel een onmogelijke wens. Dat is niet erg, meestal gaat dat vanzelf weer over. Zo had ik de wens om ooit de grote reis met de Trans Siberië Expres te maken van Moskou naar Wladiwostok.

De literatuur hierover heb ik in de loop der jaren doorgewerkt en sinds internet bestaat, kan de reis ook via dit medium gemaakt worden. Het was een beetje behelpen, maar ik kon mij daar toch wel goed mee vermaken.

Maar ....... toen ik in 2007 mijn 65e verjaardag vierde, kwam er een enorme aap uit de mouwen van onze 3 zoons Eimert-Jan, Marco en Stijn. Zij bleken in de voorgaande jaren een bedrag bij elkaar gespaard te hebben dat bedoeld was voor een reis met de Trans Siberië Expres en wel voor 4 personen. Daar werd ik heel stil van. Uiteraard was dit een gigantische verrassing, want ik heb nooit iets gemerkt van deze acties en dat is zeker voor mij toch wel heel bijzonder.

Het lijkt nu een beetje sneu voor Marijke, maar zij staat echt niet te trappelen om zich bij dit groepje reislustigen aan te sluiten, maar voor degenen die thuis blijven, dus ook voor Cynthia en de kinderen en voor Paola, zal deze reis zeker niet ongemerkt voorbij gaan.

Op hetzelfde moment dat ik dit schitterende cadeau kreeg, was wel duidelijk dat deze reis niet gemaakt zou kunnen worden in 2007. Cynthia liep 'op alle dag' en de tweeling Koen en Mijs is dan ook op 6 maart van dat jaar geboren. Nou, dan zijn er wel even wat andere zaken die aandacht vragen! Dit jaar moesten wij wachten op het afstuderen van Stijn en nu is het dan bijna zover.

De voorbereidingen zijn in volle gang. De visa zijn aangevraagd en de nodige inentingen hebben plaats gevonden. Op dit moment resten ons nog ruim 6 weken tot het vertrek op woensdag 27 augustus om 10.15 uur vanuit Düsseldorf.

Op het moment dat ik dit schrijf, wordt in het journaal aangekondigd dat in Ulaan Baatar, de hoofdstad van Mongolië, de noodtoestand is afgekondigd. Er zou gefraudeerd zijn met de uitslag van de vrije verkiezingen in Mongolië. Dat moeten wij, en het reisbureau Tiaratours, dus goed gaan volgen.

Willen jullie op de hoogte blijven van onze bijzondere reis, kun je hierregelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar wij ons bevinden en waar wij zijn geweest! Meer informatie over onsen de reis die wij gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op onze reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Groetjes,

Piet, Eimert-Jan, Marco en Stijn de Graaff

Reacties

Reacties

Petra

Nog 2 weken... Wat een spannende reis zal dat worden. Heel veel plezier jongens! En... geniet ervan!

Erik, Anita en Jorn

Hallo alle 4,
Wij willen jullie natuurlijk ook alvast heel veel plezier wensen. Vanuit Goor gaan wij zeker genieten van jullie verhalen en foto's op deze site. Erg leuk idee trouwens ! Wat een heerlijk gevoel voor jou Piet, dat je je droomreis gaat maken en dan ook nog samen met je zoons. Geniet ervan met z'n allen !

wim frank

wij Martha en ik wensen jou en je drie zonen een
geweldige mooie reis toe, waarin julie natuurlijk
enorme indrukken opdoen die wij wel zullen horen als jullie weer gezond thuiswaarts komen voor jullie een goede reis, voor de thuis blijvende vrouwen en kinderen alle sterkte zonder de mannen/vaders

Marius

Dat is pas en verrassing. Een mooi cadeau.
Veel plezier met jullie reis.

jan en sjouk

lieve piet en jongens
wat ben ik vreselijk jaloers maar ik wens jullie echt de reis van je leven en hoop je allen in gezondheid terug te zien
jan en sjouk

Piet en Carla

Wat een reis. De voorbereidingen okay. Wanneer vertrekken jullie uit Deventer? Sterkte met het er naar toeleven en heel veel sterkte voor de thuisblijvers.
Wa Ho !

Dick en Rinneke

Wat geweldig om jullie reis te kunnen volgen!
We zijn nu al benieuwd naar de foto's en verhalen.
Goede reis en gezond terug komen.
Liefs voor jullie alle 4.

Simon en Corrie

Piet je komt nog wel even voor de tijd zoals van de week gemaild hé.

Fijn weekend!

Tineke en Jan

Mooie weblog! Leuk, dat we de reis vanaf het allereerste begin kunnen volgen. Zo te lezen zijn jullie er al helemaal klaar voor! Heel veel plezier met de laatste voorbereidingen.

Rietje & Harry

De provodnik die graag een centje bijverdient, een Russisch moedertje die radijsjes en brood verkoopt,
kinderen die bedelen, Mongolen die de trein volledig bezetten met hun koopwaar, onbekende geuren, voedsel wat je nog nooit geproefd hebt, soms letterlijk vooruit en terug stappen in de tijd en uiteindelijk barstensvol indrukken en verhalen op een regenachtige zondag op tijd weer terug te zijn
om 's-avonds de vuilnis aan de straat te zetten.
Het zij jullie alle vier gegund.

annemerlijn@gmail.com

Nog even en dan kan de reis beginnen. Ik hoop dat het een onvergetelijke ervaring mag worden. 4 Stoere,
nieuwsgierige en handige mannen, dat moet wel een succes worden. Denk om de darmpjes en kijk jullie ogen niet uit. Marco, als je terug komt kom je lekker in je eigen nieuwe huis. Heerlijk he? Ik volg de reis(ervaringen) graag. Eim, ik houd in Oosterbeek wel een oogje in ,t zeil.

Tjitze en Hedwig

Wat fantastisch om zo'n reis te gaan ondernemen
met drie zonen! We wensen jullie veel plezier en
een goede reis. Maar bovenal een veilige terug-
komst.
Liefs van Tjitze en Hedwig

hilde/franco

Ik kom net bij Inge vandaan en hoorde van haar dat je volgende week vertrekt met je zonen om je droomwens te verwezenlijken. Fantastisch en wij zullen jullie belevenissen volgen. Wij wensen jullie een goede reis.
Gr. Franco en Hilde

De Buren

Na lieve woorden van (verre) vrienden, nu de wensen van goede buren. Piet, we zullen je blog echt niet vervuilen met vunzigheid. Ook Henny zullen we (te vuur en te zwaard) tegenhouden.
We hopen dat jullie een hele mooie reis hebben, het avontuur van je leven! Zet alles op absorberen en genieten. Kom gezond terug, om te verhalen.
Nog een paar dagen en jullie hebben Moskou al veroverd om verder op te stomen (terugtrekken kennen ze daar niet).
Liefs, Inge en Joop.

Hein en Marjon

Beste Piet en de boy's wij wensen jullie een hele geweldige, fantastiche reis toe en we zijn erg nieuwsgierig naar jullie reisverslagen.

Groetjes Marjon en Hein

Bas

Nee Piet, ik blijf niet wachten in Düsseldorf, ik dacht er eigenlijk meer over om met jullie mee te reizen, in het bagagerek van jullie coupé en vandaaruit een film te maken van jullie reis. Ik denk dat het een fantastische reis gaat worden, met jullie genegenheid voor elkaar, jullie vier verschillende persoonlijkheden, jullie humor. Er zal onderweg vast veel gelachen worden.
Ik wens jullie namens ons gezinnetje een prachtig avontuur, heb het goed samen en wij helpen, met oma natuurlijk, hier wel een handje mee, geen zorgen!
groet, Bas

*

*

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!